כאב בלידה – זה באמת מה שכולן מספרות?

נכתב ע"י:
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

על כאב ומשככי כאבים.

כאב בלידה זה אחד מהנושאים שהכי מעסיק נשים הריוניות, בתהליך החיפוש אחר הדרך הטובה, הקלה והיעילה ביותר לעבור את הלידה. חלק מהיולדות מבקשות להקל את הכאבים בעזרת תרופות מאלחשות, כמו אלחוש אפידורלי וחלקן נעזרות בטכניקות טבעיות.

בלידה פעילה וטבעית ישנן מספר דרכים מגוונות להתמודדות עם הכאב שמעודדות את הגוף להיעזר במנגנוני הפחתת כאב טבעיים המועברים במערכת ההורמונלית. הסברה היא כי גוף האישה נועד להתמודד עם כאבי הלידה כל עוד המערכות בגוף עובדות בהרמוניה ללא הפרעה.

מערכת השרירים והשלד עובדות בתיאום עם המוח שמפריש הורמונים לפי דרישה; אוקסיטוצין – המכונה גם הורמון האהבה או ההורמון הביישן, ואנדורפינים – משככי הכאב הטבעיים והחזקים ביותר. שני הורמונים אלה מופרשים בלידה בצורה המיטבית כאשר האישה רגועה ורפויה. הורמון נוסף הוא האדרנלין אשר מופרש בין היתר במצבי פחד ומתח, ולעיתים גם "מפריע" להפרשת האוקסיטוצין, האנדורפינים ולקידום הלידה.

אז איך תהני מכל הטוב שיש לגוף להציע?

ריכזתי עבורך מספר טיפים לקידום לידה ועידוד הפרשת משככים טבעיים (רוב הטיפים דורשים תרגול במהלך ההיריון)

נ.ת.מ.ק.ד.ה
תשננו את הרשי תיבות האלה

נשימה – נשימות עמוקות ואיטיות מעודדות חילוף חומרים בגוף, ממקדות את האישה ומשרות רוגע. נשימה עמוקה תחמצן את גוף היולדת והעובר, תעודד הפרשת אוקסיטוצין, אנדורפינים ותטיב עם עבודת הרחם, רצפת האגן והרפיית הסוגרים.

תנועה – תנועה יכולה להכהות את תחושת הכאב. תנועה ותנוחות זקופות עוזרות למערכת השרירים לעבוד בצורה יעילה, מסייעות לגוף לעבוד עם כוח הכובד ותורמות להתברגות העובר. לעומת זאת, חוסר בתנועה ושכיבה ממושכת על הגב עלולים להאט את התקדמות הלידה ולהקשות על יציאת העובר.

תמיכה – לתמיכה האנושית שאישה מגיעה איתה ללידה יש השפעה רבה. חשוב שהמלווים בלידה ישרו ביטחון ורוגע, יכירו היטב את האישה ואת משאלת הלידה שלה. חשוב שיכירו היטב את "החומר", השפה הרפואית וכיצד לעזור בשיכוך כאב. המלווה יכול להיות כל מי שהיולדת בוחרת. מחקרים מראים שנוכחות רציפה של תומכת לידה מנוסה, עשוי להפחית את אורכה הממוצע של הלידה, לסייע בהתמודדות עם כאבי הצירים ולתרום לחווית לידה טובה יותר.

מים – ישנן נשים שמוצאות בבילוי ממושך במקלחת או באמבטיה, דרך יעילה להקל על עצמן. זרם מים על הגב התחתון או על הבטן התחתונה יכול להקל על הכאב ולשחרר את השרירים המכווצים. על המים להיות חמימים (לא חמים מדי) ועמוקים ככל האפשר, על מנת לאפשר הרפייה ושינוי תנוחות בקלות.

מגע – מגע מעודד הפרשת אנדורפינים ויכול לעזור בהתמודדות עם כאב הצירים. מגע בגב התחתון, בייחוד באזור הסקרום, ידוע כמקל ותומך בעת הלידה.

דמיון מודרך – שימוש בדמיון מודרך, באופן עצמאי או בהנחיה, מסייע למקד את המחשבות ל"מקומות הנכונים" ולהימנע ככל האפשר מהסחות דעת. שימוש בדמיון ומשפטים חיוביים, לפני ובזמן הלידה, מחזק את אמונתה של היולדת ביכולתה ללדת באופן בו היא רוצה, ובכך להיכנס לתוך "בועת האוקסיטוצין" אשר נדרשת לקידום הלידה.

הרפיה – כאשר האישה רפויה ומשוחררת בלידה, הגוף עובד יחד עם הגלים (צירים) ולא נגדם, ובכך מונע כאב ומתח מיותרים. 

עם ידע, תרגול, ואמונה גם את יכולה להנות מכל הטוב שיש לגוף להציע 😊 

זכרי – את יודעת ללדת!

'בשביל האישה' מאחלת לך לידה טובה, שמחה ומעצימה

עוד כתבות שיעניינו אותכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *