6 טיפים להכנה לקראת לידה
6 טיפים להכנה לקראת לידה

איך להתכונן ללידה בדרך הטובה ביותר?

לידה היא אחד מהאירועים העוצמתיים ביותר בחיים, אירוע שנשאר איתנו לנצח ולכן כדאי להתכונן אליו בהתאם. הכנה טובה היא מפתח ללידה טובה, בריאה ומעצימה.

6 טיפים שיעזרו לך להתכונן ללידה שלך:

1. קורס הכנה ללידה

כבר אמרו לך פעם שהכי חשוב שתגיעי ללידה רגועה? אז זה באמת נכון, הרי סטרס "הורס" לידות. השאלה היא, מה יביא אותך רגועה ללידה?
מהניסיון שלי- ידע! ידע נותן לנו ביטחון ושליטה.

בתהליך ההכנה ללידה תלמדי על כל מה שאת צפויה לפגוש בהריון, בלידה ולאחריה, תכירי את תהליך הלידה לעומק, (בפן הפיזי והמנטלי) המלווה שלך יכיר/תכיר בתפקידו/ה הסופר חשוב ומשמעותי, תקבלי טיפים וכלים לקידום הלידה, שיכוך כאב ושחרור פחדים, תכירי בזכויות ובאפשרויות הרבות שלרשותך בלידה ולאחריה. כל זה ועוד ישפיעו על הבחירות שלך ויביאו אותך ללידה שלך הרבה יותר רגועה ובטוחה. אין לי ספק שזה מפתח משמעותי ללידה בריאה ומעצימה.

2. בחירת מקום הלידה

בחירת מקום הלידה זו אחת ההחלטות החשובות ביותר. קירבה למקום מגורים הינו שיקול חשוב אך לא היחיד. מסתבר שיש הבדלים גדולים בין בתי החולים השונים, וזאת על אף שכולם בפיקוח משרד הבריאות וכפופים לנהלים הקבועים.

על מנת לקבל החלטה מושכלת לפי צרכיך ורצונותיך האישיים, חשוב להכיר את כל אפשרויות הבחירה ואת מה שמוצע לך בכל אחת. התחשבי בפרטים כמו יחס מיילדת-יולדת, סוגי חדרים, איפה אפשר ללדת במים, איפה ניתן לקבל שירות של מיילדת פרטית, נהלים ועוד. חשוב מאוד לעשות סיור ו"להרגיש" את המקום. בנוסף, כדאי להכיר את האופציות הנוספות כמו: לידה בבית ומרכזי לידה פרטיים (מחוץ לבתי חולים).

3. בחירת מלווים בלידה

למלווים בלידה יש השפעה רבה עלייך ועל ההתפתחויות בלידה. זכרי כי בלידה שלך את צריכה להרגיש בנוח! מומלץ שתבחרי מלווים תומכים ומרגיעים; בני משפחה, דולה, מיילדת וכו'… רצוי ששתהיה לך היכרות מוקדמת עם המלווים, שתדעי שאת סומכת עליהם, מרגישה איתם בנוח, ובטוחה שידעו לתמוך בך באופן המדויק ביותר עבורך.

כי רק כשתרגישי בנוח ושיש לך על מי לסמוך- תוכלי לשחרר שליטה (מה שכל כך הכרחי בלידה)
מחקרים מראים כי לנוכחות רציפה של מיילדת/דולה בלידה, יש יתרונות משמעותיים ורבים בלידה.
אל תתפשרי ושימי בצד "נעים/לא נעים"; צרי לך סביבה בטוחה, אינטימית, תומכת ורגועה!
ודבר אחרון, ככה מלב אל לב – מי שלא נבחר להיות איתך בתוך חדר הלידה, כנראה גם לא צריך להיות מחוץ לחדר. גם זה עלול מאוד להפריע לך.

4. טיפולים במים

ההריון מביא איתו שינויים פיזיים ורגשיים רבים, בין היתר, כובד, אי נוחות וסטרס. למים יש אפקט מרגיע וטיפולי. הם מאפשרים לנו להוריד עומסים מהגוף, להרפות וליהנות מרגעים קלילים ויקרים מפז (בכל שלב בהריון).
מומלץ ללכת למטפלים מומחים בהריון.

5. פעילות גופנית

פעילות גופנית היא חשובה לך ולעובר שלך לאורך כל ההריון. גם אם לא התעמלת מעולם, זה הזמן להתחיל. בהריון הגוף עובר שינויים רבים כמו עלייה משמעותית ומהירה במשקל, גמישות והתארכות הרצועות והשרירים, מה שמשפיע על יציבה וגורם לתופעות שונות כמו: כאבי גב ואגן, בעיות במערכת העיכול, מערכת הדם ועוד. תנועה וחיזוק הגוף יכולים להקל באופן משמעותי על תופעות אלו ועוד רבות אחרות.

לפעילות הגופנית יש יתרונות רבים כמו העלאת האנרגיה, שמירה על משקל תקין ודימוי גוף, שיפור זרימת הדם, שינה טובה יותר, חיזוק הגוף והכנתו ללידה, הקלה על כאבי גב ואגן, סיוע למערכת העיכול והפחתת עצירויות, הפחתה של רמות המתח, הפחתת סיכוי לרעלת וסוכרת הריון, התאוששות טובה אחרי הלידה ועוד😊

יש המון סוגי פעילויות ספונטניות או יזומות. הכי חשוב שתבחרי פעילות נעימהונוחה שתגרום לך להתמיד בה. זה יכול להיות פילאטיס, יוגה, חדר כושר, הליכות, שחייה, ריקוד וכו'.
*יש להימנע מפעילות עם סיכון מוגבר לנפילות או חבלות.
*מומלץ להתאמן עם מאמנים בעלי ניסיון בהריון.
אז תהני ואל תשכחי להיות קשובה לגופך המשתנה מידי יום.

6. תזונה נכונה

הגוף שלך מייצר חיים; זה דורש ממנו המון אנרגיה והוא זקוק להזנה טובה ואיכותית. תזונה בריאה בהריון חשובה עבורך ועבור העובר שלך. היא תעניק לך אנרגיה, תפחית את הסיכוי לסוכרת ורעלת הריון (לא תמיד קשורים לתזונה), תסייע בשמירה על משקל תקין ועוד. במהלך ההיריון דרישות הגוף מעט משתנות ולכן מומלץ להתייעץ עם דיאטנית מומחית להריון.

אני מברכת אותך בהריון משעמם ובלידה שמחה ומעצימה,

תימור נמדר- בשביל האישה
דולה ומדריכת הכנה ללידה

מוזמנת לקורסים הקרובים
לקורס פרונטלי »
לקורס אונליין »


המאמר מיועד למטרת מידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי, טיפול או אבחון

זמינה עבורכם לכל שאלה
מה היה לנו במאמר זה?
קורסי הכנה ללידה
סדנת הכנה ללידה אונליין
קורס הכנה Online
Live ב-Zoom

כלים לשיכוך כאב בלידה

טכניקות יישומיות להרפיה ושחרור פחדים

נהלים ופרוטוקולים בבתי חולים

כלים לכניסה רכה "לחיים החדשים" וטיפול בתינוק

תנועות ותנוחות לצירים וללידה