6 טיפים של דולה לקראת הרגע הגדול בחייך- הלידה!

נכתב ע"י:
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

 6 טיפים של דולה לקראת הרגע הגדול בחייך- הלידה!

לידה היא אחד מהאירועים העוצמתיים ביותר בחיים. אירוע שננצור בליבנו לנצח. אני רוצה שתגיעי ללידה מוכנה ותזכי לחוויה שמחה, בריאה ועוצמתית.

לכן הכנתי עבורך 6 טיפים שיעזרו לך להתכונן ללידה שלך:

  1. קורס הכנה ללידה – אפשר להתכונן ללידה בשלל דרכים, חשוב שתבחרי את הדרך המתאימה והיעילה עבורך. ידע זה כוח. בהריון ובלידה האמירה הזו מקבלת משמעות חזקה אף יותר. משחר האנושות נשים יולדות, התהליך הפיזיולוגי אמנם לא השתנה אבל הרבה דברים אחרים כן, כמו: אורח החיים, סביבת הלידה, אופי הרפואה ועוד. בקורס הכנה ללידה תלמדי על כל מה שאת הולכת לפגוש, תכירי את תהליך הלידה לעומק בפן הפיזי והמנטלי, תקבלי טיפים וכלים לקידום הלידה ושיכוך כאב, ותכירי אפשרויות שונות ומגוונות ללידה. כי לכל אחת נכון ומתאים משהו אחר.
  1. בחירת מקום הלידה –  זו אחת ההחלטות החשובות ביותר. קירבה למקום מגורים הינו שיקול חשוב אך לא היחיד. מסתבר שיש הבדלים גדולים בין בתי החולים השונים, וזאת על אף שכולם מפוקחים על ידי משרד הבריאות וכפופים לנהלים הקבועים. על מנת לקבל החלטה מושכלת לפי צרכיך ורצונותיך האישיים, חשוב להכיר את כל אפשרויות הבחירה ואת מה שמוצע לך בכל אחת. התחשבי בפרטים כמו יחס מיילדת-יולדת, סוגי חדרים, איפה אפשר ללדת במים, איפה ניתן לקבל שירות של מיילדת פרטית, נהלים ועוד. חשוב מאוד לעשות סיור ו"להרגיש" את המקום. למידע נוסף אני ממליצה לך להיכנס לכלי השוואת בתי חולים באתר 'יולדות'.
  1. בחירת מלווים בלידה  – להחזיר את השבט של פעם! למלווים בלידה יש השפעה רבה על היולדת ועל ההתפתחויות בלידה. זכרי כי בלידה שלך את צריכה להרגיש בנוח! מומלץ שתבחרי מלווים תומכים ומרגיעים; בני משפחה, דולה, מיילדת וכו.. רצוי שאלו יהיו מלווים שאת סומכת עליהם, מרגישה איתם בנוח, ובטוחה שידעו לתמוך באופן המדויק ביותר עבורך. אל תתפשרי ושימי בצד "נעים/לא נעים" צרי לך סביבה בטוחה, תומכת ורגועה!
  1. טיפולים במים – ההריון מביא איתו שינויים פיזיים ורגשיים רבים. בין היתר כובד, אי נוחות וסטרס. למים יש אפקט מרגיע וטיפולי. הם מאפשרים לנו להוריד עומסים מהגוף, להרפות וליהנות מרגעים קלילים יקרים מפז. מומלץ ללכת למטפלים מומחים בהריון.
  1. פעילות גופנית –  מתנה לחיים. היא חשובה לך ולעובר שלך לאורך כל ההיריון. גם אם לא התעמלת מעולם, זה הזמן להתחיל. לפעילות גופנית יש יתרונות רבים; העלאת האנרגיה, שמירה על משקל תקין ודימוי גוף, שיפור זרימת הדם, שינה טובה יותר, חיזוק הגוף והכנתו ללידה, הקלה על כאבי גב, סיוע למערכת העיכול והפחתת עצירויות, הפחתה של רמות המתח, התאוששות טובה יותר בהחלמה מלידה. בחרי פעילות נעימה ונוחה, והכי חשוב – תהיי קשובה לגופך.
  1. תזונה נכונה – הגוף שלך מייצר חיים, זה דורש ממנו המון אנרגיה והוא זקוק להזנה טובה ואיכותית. תזונה בריאה בהריון חשובה עבורך ועבור העובר שלך. היא תעניק לך אנרגיה, תפחית את הסיכוי לסוכרת ורעלת הריון (לא תמיד קשורים לתזונה), תסייע בשמירה על משקל תקין ועוד. במהלך ההיריון דרישות הגוף מעט משתנות ולכן מומלץ להתייעץ עם דיאטנית מומחית להריון.

אני מקווה שהטיפים תרמו לך.

בברכת לידה שמחה ומעצימה, 'בשביל האישה'

עוד כתבות שיעניינו אותכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *