איך תתחילי לשקם את הגוף לאחר הלידה?

לשיתוף
תוכן עניינים

שיקום הגוף לאחר לידה – 

9 חודשים שגופך מייצר חיים! 9 חודשים שגופך משתנה ומתכונן בדיוק מופלא לקראת הלידה.         
כעת נדרש זמן ותשומת לב כדי להתאושש ממסע ההיריון. 

זכרי ששיקום לא מבוקר לאחר הלידה עלול לפגוע באיכות חייך.

משכב לידה- ברפואה, תקופה זו מוגדרת כשישה שבועות מרגע הלידה. בה מצופה מהאישה להתאושש ולהסתגל לחיים החדשים. בפועל, תקופה השיקום לוקחת הרבה יותר מזה. בשבועות הראשונים שלאחר הלידה מומלץ לנצל את משאבי הגוף לטיפול ביילוד ולהימנע ממעסה פיזית ככל האפשר. בתום משכב הלידה (ואם יש צורך אז קודם) יש להיבדק אצל פיזיותרפיסטית רצפת אגן בנוסף לבדיקת רופא ולחזור לפעילות בהתאם להנחיות. קצב השיקום משתנה מאישה לאישה בהתאם להיריון, הלידה ואפילו הגנטיקה. 

רבות רוצות לחזור מהר מהר לג'ינס, אבל לפני כן, זכרי שלקח לגופך 9 חודשים לעבור את השינוי ולייצר חיים. אפשרי לו לפחות את אותה תקופה כדי לחזור לעצמו. 

כעת, הסבלנות משתלמת ואף הכרחית. במהלך ההיריון, השרירים, העצמות ושאר הרקמות הגיעו למחוזות שלעולם לא הכירו על מנת לשאת את ההיריון ולהתכונן ללידה. רצפת האגן והבטן הן השחקניות הראשיות שהיו נתונות תחת העומס הכבד. אמנם אחרי הלידה הן יתכווצו באופן ספונטני אך יש לעזור להן, או לפחות לא להזיק להן . פעילות פיזית יומיומית לא מותאמת כמו הרמת משאות כבדים, התרוקנות לא נכונה ועוד, עלולה ליצור נזק רב לטווח הארוך. דליפות שתן, בעיות בתפקוד מיני, צניחת איברים הן רק חלק מהתופעות הנפוצות לאחר הלידה.

אז איך משקמים את הגוף? איזו פעילות גופנית מומלצת? ומאיפה מתחילים?

  1. בשוק סוגי פעילות רבים ומגוונים ביניהם, פילאטיס, יוגה, הרמת משקולות, ספינינג ועוד. שילוב אימוני כוח לצד אימונים אירוביים הינו אידאלי. אך תנו דגש לעבודת בטן ורצפת אגן שכאמור עברו את השינוי המשמעותי ביותר במהלך ההיריון. 
  2. הקפידו על נשימה עמוקה ומלאה. יש קשר ישיר בין נשימה, לשרירי בטן ורצפת האגן. וודאו שבנשימה שלכם מתנפחת הבטן ובית החזה כמעט ולא זז. 
  3. התרוקנות תקינה! במידה ויש עצירות, טפלו בה באופן מידי. לחיצות בשירותים הן האויב הגדול ביותר לרצפת האגן שלכן. בחיים בכלל ולאחר לידה בפרט. 
  4. אל תחזיקי את הבטן בפנים, תני לה לנוע בחופשיות. הכנסת הבטן באופן קבוע איננה מחזקת אותה! אלא יוצרת עומס על רצפת האגן ופוגעת בדפוס תנועה תקין של ההיכל- הבטן ורצפת האגן היקרות שלך

טיפ!
חזקי את גופך, בדגש על שרירי בטן ורצפת אגן, מבעוד מועד מאחר ונזקי רצפת האגן מתחילים עוד בהריון ולא רק בלידה .

הידעת?
לנשימה יש קשר ישיר לבריאות רצפת האגן שלך! לשיפור תפקוד רצפת האגן והחיים בכלל, שלבי תרגילי נשימה

זמינה עבורכם לכל שאלה
עוד כתבות שיעניינו אתכם
קורסי הכנה ללידה
קורס הכנה ללידה אונליין
קורס הכנה Online
Live ב-Zoom

כלים לשיכוך כאב בלידה

טכניקות יישומיות להרפיה ושחרור פחדים

נהלים ופרוטוקולים בבתי חולים

כלים לכניסה רכה "לחיים החדשים" וטיפול בתינוק

תנועות ותנוחות לצירים וללידה